júl.
24.

A Bolygó neve: Zümm - Interjú S.Á. Zoltánnal

Manapság, a rengeteg nagy cím forgatagában elvesznek a kisköltségvetésű produkciók és csak kis hányaduk jut el a nagyérdeműhöz. Épp ezért indítunk egy új rovatot, amiben igyekszünk minnél több, lehetőleg magyar, amatőr film és játékkészítőt megszólaltatni. Az első alanyunk S. Á. Zoltán, aki egymaga készíti A Bolygó neve: Zümm című animációs filmjét. A film a szabadságukért küzdő legyekről szól, de ezt már mesélje el Ő maga....

Katt a továbbra

1.Szia! Kérlek, mutatkozz be röviden.

Maradjunk az S.Á. Zoltán névnél, ez látható a film trailerjénél is, egyébként AdMiRaL néven szoktam az interneten mozogni. 22 éves vagyok, és polihisztor.:)

2.Mi volt az a bizonyos szikra, aminek hatására úgy döntöttél, hogy elkészíted a Bolygó neve: Zümm-öt?

Maga az ötlet nagyon régi. Minimum 8 éves, de nem tudok pontos dátumot mondani.
Akkoriban a kis 12 éves ifjú titán a Klikk & Play nevű fantasztikus , 16 bites program rejtelmeivel volt elfoglalva. Erről a programról annyit érdemes tudni,hogy egy kezdetleges játétervező program Win 3.1 és 95 alá. Kitünően lehetett vele aknakeresőt és hasonlókat készíteni, de én már akkor is többet akartam. A program keretei nem engedtek túl nagy teret; bizonyos mennyiségű kép és hang betöltése után összeomlott. Maga a legyek és emberek közti harc ötlete egy forró nyári délután született meg bennem, míg édesanyámat figyeltem, ahogy harcol a kis rettenetek ellen mindenféle extrém erős harci gázzal, légycsapóval, amivel csak bírt. Csodáltam az emberből mélyről feltörő tökéletes hadigépezetet, majd ihlettől telve bekapcsoltam a gépem és dolgozni kezdtem.

Ekkor megszületett a LEGYEK 1.0. Ez egy nagyon primitív kis játék volt, adott időn belül végezni kellett a monitoron hemzsegő legyekkel, először csak légycsapóval, majd a későbbi pályákon egyre több harci eszköz állt rendelkezésre: rovarirtó spray, légypapír, cukor mint csali, és a legkeményebb eszköz, az öngyújtó-dezodor kombó. 2000-et vagy talán 2001-et írhattunk akkor.

Kiderült: az ötletem nem új. Nem is egy shareware gyakorlatilag azonos volt az én játékommal, és ez nagyon elkeserítő volt. Amikor rájöttem, hogy valami újat kell kitalálnom, valami egyedit, valami érdekeset, na akkor kezdett érlelődni bennem a BNZ története, ami a következő lépcsőfokban kalandjátékként kezdett kibontakozni 2002 és 2005 között.


3.Mikor kezdtél neki a filmnek?

Emlékeim szerint 2007-ben. Közvetlenül azután, hogy rájöttem, nincs értelme játékot csinálni a sztoriból. A kalandjáték, amit csináltam, kb. 20 percnyi ingame videóból, és 2 perc játékidőből állt. Mikor erre rádöbbentem, felhagytam vele és elkezdtem filmmé alakítani.

4.Egyedül készíted? Van esetleg segítséged?

A barátaim segítenek a szinkronizálásban, de amúgy egyedül készítem. Ha lenne egy szolgalelkű grafikus, aki gyártaná naphosszat a képkockákat, anélkül, hogy meg akarná változtatni az elképzeléseimet, már rég készen állhatna a teljes trilógia. Egyedül azonban csigatempóban haladok, és sokszor még úgysem, mert egyszerűen nincs rá időm.

5.Röviden összefoglalnád nekünk, hogy miről is szól a történet?

Persze. Több tízezer évvel ezelőtt - a pontos dátum nem ismert - mikor még az emberi civilizáció nem volt több ócska rongyokba bújt majmoknál; erre járt egy hatalmas felderítő hajó. Messziről jött, egyenesen a Zümm Bolygóról. Akkoriban váltak képessé a legyek a hiperűrutazásra. Ez volt a fajuk első hiperűrhajója. A neve már sajnos a múltba vész, de sorsa ismeretes.Egy viharba került a Földön, és lezuhant, túlélői pedig azóta ennek a sárgolyónak a rabjai. Múltjukra már alig emlékeznek, kiszolgáltatottan vegetáltak a primitívebb, de fizikailag hatalmas erővel bíró emberi faj árnyékában. A film az ő szabadságharcukról szól, ellenünk.

6.Jól vettem észre, hogy nagy hatással volt rád a Csillagok Háborúja? Esetleg más sci-fi is?

Tökéletesen látod a helyzetet, a Beköpő osztályú légyhajók például a csillagrombolók végletekig eltorzított másai. A klasszikus SW trilógia számomra meghatározó, de gyerekkorom egyik alapköve a Vissza a Jövőbe trilógia is. Az összes klasszikus sci-fit imádom egyébként, kivéve a Szárnyas Fejvadászt, amin nem tudok nem elaludni, és nem fér a fejembe, hogy miért imádja mindenki.

7.Milyen programokat, technikákat használsz a készítéshez? (lehetőleg úgy hogy a laikusoknak is mondjon valamit : )

Laikusoknak? Hát... Elmondhatom a folyamatot, de nem tudom, hogy érdekes lesz-e. Azoknak, akik szeretnék megpróbálni, biztosan. MSPaint-ben, a kedvenc rajzprogramomban elkészítem az animációs fázisokat, Paint Shop Pro-ban pedig beárnyékolom, feleffektezem a képeket. A Games Factory 2 nevű programban mozgatom a figurákat billentyűzettel, mint egy játékban, ezt pedig felveszem a BB Flashback nevű screenrecorderrel. A vágást Ulead Videostudio-val csinálom. Ja, a hangokat pedig a nyílt forráskódú Audacity-vel.

8.Jelenleg milyen állapotban van a film? Mennyi idő, amíg befejezed?

Körülbelül 25 perc van kész, és alsó hangon is 90 perc lesz a kész mű. Hacsak egy fentebb említett szolgalelkű grafikus nem kopogtat be az ajtómon, akkor csak annyit tudok mondani: when it's done.

9.Ha jól tudom legutoljára a tavalyi Magyar Halivud napokon volt kint a filmed előzetese. Ott milyen volt a fogadtatása? Láttál esetleg más projectet, ami megtetszett?

Az Excavator jó volt, tetszett a profi látvány.

Egyébként eléggé sikeres volt az előzetes, kétszer is levetítették, mindkétszer nagy ovációt váltva ki a nézőkből. Szégyellem is, hogy nem tudtam tartani a kijelölt decemberi határidőt.


10.Idén tervezed valahol bemutatni a filmedet?

Sajnos nem tudnék újat mutatni. A költözések, a tanulás, a munka... Nem nagyon nyúltam hozzá a projekthez azóta. Ha véletlenül mégis úgy alakulna, hogy tudnék, hát hirtelen nem is tudom, hol mutathatnám be. Nem vagyok ismert az amatőrfilmes körökben, a magam örömére kezdtem el csinálni a filmet, és ez számomra (sajnos) csak mellékvágány.

11.Mi a véleményed a manapság az „álomgyárból” kigördülő filmekről? Az amatőr filmek felvehetik velük a harcot?

Minőségben bármikor, nézettségebn kizárt. A véleményem az, hogy ezek a filmek futószalagon jönnek a gyártósorról, tartalom és értelem nélkül, kizárólag a tömegek érzelmi igényeinek kielégítésére, és kondicionálására. De ez messzire vezet.

12.Van kedvenc filmed?

Nehéz lenne egyet kiválasztani. De ha mégis egyet választhatok csak, akkor egy kevésbbé ismertet jelölnék meg, a Postmant. Jól bemutatja, hogy a sikerhez szinte csak hit kell, és elszántság.

13.Szeretnél filmkészítéssel foglalkozni a Zümm után is? Esetleg van már ötleted egy következő filmre?

Foglalkozom (kis)filmkészítéssel a BNZ mellett is, és fogok utána is. Ezek a tervek azonban egyáltalán nem vágnak az oldalatok profiljába, de ha valaki megkeresi a csatornámat youtube-on, megérti mire gondolok.

Köszi hogy válaszoltál a kérdéseimre, sok sikert a filmhez. Kíváncsian várjuk!

Nagyon szívesen, én is remélem, hogy mihamarabb sikerül befejezni. Sziasztok!


Ha érdekel, hogy miként alakul a legyek forradalma vagy kérdésetek lenne a filmmel kapcsolatban, keressétek fel Zoltán blogját.

Hogy milyen rendszerességgel tudunk új interjút készíteni, azt egyenlőre nem tudom. Mindenesetre, ha van köztetek olyan, aki játék vagy film gyártásra adta a fejét és szívesen megosztana velünk ezt-azt, az ne habozzon, jelentkezzen kommentben vagy e-mailben.

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekbarlang.blog.hu/api/trackback/id/tr883094455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása