máj.
14.

Boldog Születésnapot, George!

Ma 2011. május 14-dikét írunk. Egy átlagos ember számára talán ez a nap is ugyanolyan lehet, mint a többi... De egy Star Wars rajongó számára, mint amilyen én is vagyok, mégiscsak különleges. Hiszen, napra pontosan 67 évvel született meg Holywood leggazdagabb filmrendezője és producere, George Lucas, a maga 3.2 milliárd dolláros vagyonával.

 

 

 

Mint olyan sok fanatikus Star Wars rajongónak, állíthatom, hogy George Lucas az én gyermekkoromat is "tönkretette" a már többször említett, kultikusnak számító filmjével, amely az elmúlt évtizedekben elválaszthatatlanul összefonódott a nevével. Jómagam még egész fiatal, 4-5 éves kis srác voltam, amikor először láttam a klasszikus trilógia filmjeit, évekkel az új trilógia, azon is belül a Baljós Árnyak bemutatása előtt. De már ezekben az időkben olyannyira rabjává váltam Lucas űroperájának, hogy szinte napi rendszerességgel megnéztem A Jedi Visszatért, anélkül, hogy akár egy percig is untam volna magam a nézése közben.


A mai napig is töretlen rajongója vagyok a Star Wars franchise-nak, de nem ez az egyetlen film, illetve filmek, amelyek a jó öreg Lucas nevéhez fűződnek, hanem a szintén rendkívüli népszerűségnek örvendő Indiana Jones filmek is, továbbá a hazánkban kevésbé ismert THX-1138 és az American Graffiti is. Mivel az utóbbi két filmjét korábban még nem volt szerencsém megnézni, ezért nem tudok róluk sokat elmondani, csupán annyit, hogy az American Graffitit több kategóriában is Oscar-díjra jelölték annak idején, a THX-1138-ra pedig különösen sok rejtett utalást tesznek a Star Wars témájú kiadványok, többnyire úgynevezett "easter eggek" formájában, afféle visszatérő poén gyanánt. Talán egyszer majd a közeljövőben teszek egy próbát ezzel a THX-1138-al, és ha valóban egy jó és szórakoztató filmmel van dolgunk, akkor talán majd egyszer bemutatásra is kerül itt a Játékbarlangon az ajánlott filmek egyikeként.


George Lucas minden energiáját jelenleg a Star Wars: A Klónok Háborúja című 3D animációs sorozaton végzett munkája köti le, amelynek harmadik évadja jelenleg is fut a Cartoon Networkön, az amerikai rajongók pedig már izgatottan várják az újabb, eseménydús izgalmakkal teli negyedik évadot. Továbbá Lucas lesz a producere egy 2011-ben debütáló, második világháborús témájú filmnek, a Red Tailsnek, amelynek a főszereplője nem más lesz, mint Cuba Gooding Jr.

Végezetül szeretnék a jó öreg George-nak ezúton is boldog születésnapot kívánni, és azt, hogy vele legyen az Erő a továbbiakban is.

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekbarlang.blog.hu/api/trackback/id/tr862903864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása