júl.
07.

TES Skyrim - Kérdeznek a játékosok

Az Elder Scrolls sorozat mindig is az óriási szabadon bejárható fantasy világáról és a szerepjátékokra nem jellemző gyönyörű grafikájáról volt híres. És ahogy egyre közeledünk a legújabb rész a Skyrim megjelenéséhez úgy merülnek fel a rajongókban újabb és újabb kérdések a játékkal kapcsolatban. A Bethesda néhány munkatársa volt olyan jó fej és összegyűjtötte a játékosok fórumokon felhalmozódott kérdéseit és megválaszolták azokat. Én meg gondoltam lefordítom nektek.



Akik válaszolnak:
 - Todd Howard, Rendező
 - Bruce Nesmith, Dizájner
 - Matt Carofano, Grafikus

1, Átváltozhat-e karakterünk más lényekké?
Todd:
Erre volt már példa az előző részekben, de egyelőre nem szeretnénk részleteket közölni.

2, Milyen szakállak, tetkók, egyéb kiegészítők lesznek elérhetők? A játék során lesz lehetőségünk megváltoztatni ezeket?
Matt:
Minden faj számára rengeteg kiegészítő lesz elérhető. Számos haj és szakáll fazon, valamint arcfesték lesz elérhető. Minden fajhoz és nemhez tartozik egy vékonyabb és egy erősebb testalkat. Teljesen újraírtuk a karakterszerkesztőt és kíváncsian várjuk a játékosok véleményét.

3, A páncélok az Oblivionhoz hasonlóan egybe lesznek vagy minden darabot külön is hordhatunk, mint a morrowindban?
Matt:
A rendszer inkább az Oblivionhoz lesz hasonlatos azzal a különbséggel, hogy komplett páncél szettek lesznek. így könnyebben tudtunk a Skyrim stílusának megfelelő vértezeteket összehozni. Ez a megoldás kevésbé foglalja le a gépet így több embert tudunk egyszerre megjeleníteni a képernyőn. Emellett több típus is lesz, mint a korábbi játékokban.

4,  A fő történeti szál mennyire lesz lineáris?
Bruce:
Szeretnénk inkább egy konkrét történetre koncentrálni. Ugyan a játék bizonyos pontokon döntések elé állítja, a játékost ezek nem lesznek túl nagy hatással a fő történetre.

5, Az ellenfelek által dobott zsákmány szinthez lesz mérve, mint az Oblivionban vagy találhatunk jóval erősebb tárgyakat alacsonyabb szintű karakterrel is?
Bruce:
A Fallout 3hoz hasonlóan zónákra lesz osztva a játék így hozzájuthatunk alacsonyabb és magasabb szintű tárgyakhoz is. Valamint lesznek olyan speciális tárgyak is, amik véletlenszerűen megjelenhetnek bármelyik zónában.

6,  Esetleg visszatérnek a Morrowindből olyan dolgok, mint például a lándzsák, a közepes páncél vagy a Mark/recall varázslat?
Todd:
Sajnos nem, épp azért amiért az Oblivionba se kerültek bele. De kitérek mindegyikre részletesen. Először is a lándzsák szívesen betennénk őket a játékba, de sok időt emésztene fel az új mechanizmust beépíteni a játékba és letesztelni, hogy működik együtt a többi fegyverrel (A Skyrimben két fajta fegyver is lehet a karakterünknél)
A közepes páncél azért került ki a játékból, mert szerettük volna, hogy a játékosok minél jobban érezzék a különbséget a könnyű és a nehézpáncél között. A nehézpáncéllal nehezebb mozogni és meglehetősen nehéz kiegyensúlyozni, hogy ez ne menjen a játék élvezetének rovására.
A mark/recall képességet azért vettük ki a játékból, mert segítségével a játékos nagyon sok előre betervezett (scriptelt) szorult helyzetből megléphetett. Így több izgalmas helyzetet tudunk teremteni, amiből a játékosok nem, tudnak olyan egyszerűen meglépni.

7, Lesznek mellénk szegődő NPCk? Esetleg romantikus szál?
Bruce:
Természetesen! Azok az embereknek, akiknek segítesz, a barátaid lesznek, akik sokkal kedvesebbek veled szemben és némelyikük el is kísér kalandozásaid során. Házasság is lesz a játékban, és ha van, házad a párod beköltözik hozzád.

8, Lesznek újfajta fegyver/páncél anyagok?
Matt:
A legértékesebb páncélok a legyőzött sárkányokból készíthetőek. És természetesen lesz könnyű és nehéz változatuk is. Ezen kívül visszatérnek az Oblivionból is ismert páncélok csak a Skyrim világához alakítva.

9,  A Pc-s változat mennyire lesz eltérő? Esetleg lesz 64bites változat?
Todd:
64bites támogatást egyelőre nem tervezünk. A játék kezelőfelülete minden platformon ugyan olyan lesz, de az irányítás természetes pc teljesen más lesz. A HUD sok információt fog tartalmazni, de nem takarja majd ki a fél képernyőt, mint az Oblivionban. A Pc-s változat hozza majd a szokásos extrákat nagy felbontású textúrák és számos egyéb effektet bekapcsolhatunk feltéve, ha bírja a gépünk. Ezúttal is lesz szerkesztő program. A modokkal a saját szájízük szerint alakíthatják a játékot a játékosok és ez fontos számunkra.

10,  Az Enchanting hogy fog működni a Skyrimben? Hogy tölthetőek újra az enchantolt tárgyak?
Bruce:
A rendszert kissé átalakítottuk. Az enchanting most már egy képesség és értelem szerűen minél jobban felfejlesztjük, annál jobb tárgyakat készíthetünk. A tárgyainkat az Oblivionban már bevált módszerrel soulgem-ekkel tölthetőek fel.

11, Mennyiben térnek el a különböző fajok képességei?
Todd:
Minden faj kicsit jobb valamiből de ezek minimális eltérések és rövid időn belül behozhatóak más fajú karakterekkel. A passzív képességek továbbra is megmaradnak így az orkoknak megmarad a Berserker képességük, a Khajitok látnak a sötétben stb. Ezek máshogy fognak működni, mint az előző részekben, de a lényeg megmarad. Emellett az összes fajnak ugyan olyan a teherbírása és a sebességüket is csak a viselt páncél határozza meg.

12,  Lesznek olyan küldetések vagy játék elemek, amik bizonyos fajú vagy más frakcióhoz tartozó karakterek számára nem lesznek elérhetők? Vagy a játék minden elemét meg lehet tapasztalni egy végigjátszás alatt?
Todd: Vannak olyan elemek, amiket a döntéseink alapján nem érhetünk el, de nem volt célunk hogy csak több karakterrel próbálhass ki mindent. Őszintén szólva a játék akkora, hogy nem fogod úgy érezni, hogy valamiből kimaradtál.

13,Mennyire lesz kihatással fajunk vagy nemünk a játékra?
Bruce:
Mindegyik faj jobban ért bizonyos szakmákhoz ám semmi se korlátozza a játékost abban, hogy más szakmát válasszon. A nemünk viszont semmiben sem befolyásolja a játékmenetet nem lesz olyan amire egy nő vagy egy férfi nem képes (éljen a feminizmus…:) Ettől függetlenül lesznek olyan helyzetek amikor egy NPC máshogy viselkedik egy bizonyos nemmel.

14,  Lesznek trükkös bossfightok vagy csak az életünk és a sebzésünk számít majd?
Todd:
Az új harci Ai sok mindenre képes. A sárkányok például felkapnak embereket a földről, vagy távolról bombáznak minket varázslataikkal. Továbbá az ellenfelek minden eszközt bevetnek ellenünk, amit csak tudnak, varázsolnak, gyógyitalokat isznak stb. és az is megeshet, hogy a játékost bekeríti egy csapatnyi rosszarcú.

15, Fejleszthetjük a társaink képességeit?
Bruce:
Nem

16,Lesznek a játékban rombolható helyszínek?
Todd:
Ritkán, legfeljebb akkor, ha a történet úgy kívánja. A helyszínek pusztítására még nem találtunk jó megoldást mivel így a történetben haladást is ellehetetlenítené egy esetlegesen összedöntött épület.

17,Lesz különbség az emberi és a „szörny” karakterek animációjában?
Bruce:
Az új animációs rendszer teljesen megújult és sokat fejlődött a korábbi részekhez képest.

18,A Fallout karma rendszere a Skyrimben is lesz?
Bruce:
Nem akarjuk számszerűvé tenni, hogy a játékos karaktere mennyire jó vagy rossz. De a környezete természetesen a korábbi cselekedetei alapján viszonyul hősünkhöz.

19,Hallhatjuk a karakterünk hangját a beszélgetések során?
Todd:
A harc alatt minden faj és azon belül minden nemhez vettünk fel külön kiáltásokat, de a dialógusok során nem hallhatjuk a karakterünk hangját.

20,Minden kaszt tudja majd kamatoztatni a sárkányoktól tanult képességeket? (Dragon Shout)
Todd: Igen minden kaszt számára lesznek használható képességek így a varázslók és a sunyiskodó karakterek se maradnak ki semmiből.

21,Lesznek olyan helyzetek, amikor kihasználhatjuk a természet adta lehetőségeket? Például egy fa tetejéről lesből letámadni az ellenfeleinket?
Todd:
Fára ugyan nem mászhatunk, de rengeteg féleképpen segítségünkre lesz a környezetünk.

22,Folytathatjuk a játékot, ha végigvittük a fő történeti szálat?
Todd:
Természetesen. A játék nyílt végű lesz.
 

Pár kérdést kihagytam, ha szeretnétek itt megtaláljátok a teljes irományt angolul.

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekbarlang.blog.hu/api/trackback/id/tr713048385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.